Vyhledávání

Extrémně lehké bezpečnostní spojky SL

Německý výrobce spojek společnost R + W Antriebselemente představuje světovou novinku v oblasti bezpečnostních spojek a to novou řadu spojek označenou SL, která má díky použitým hi-tech materiálům až o 50% nižší hmotnost než standardní bezpečnostní spojky na trhu. Společnost R+W se neomezovala pouze na optimalizaci stávajících spojek, ale navrhla, zkonstruovala a vyrobila zcela novou sérii z hi-tech materiálů ve spolupráci s univerzitami za pouhé dva roky. 
 
Materiál a laminování redukují hmotnost spojek
Nová řada spojek SL je vyrobena z technologicky vyspělých materiálů v kombinaci s novými typy laminování, čímž lze hmotnost snížit až o 50% v porovnání se standardními spojkami. Takové spojení s omezením točivého momentu až 160 Nm, váží pouze 370 gramů a moment setrvačnosti je od 0,8 * 10-3 kg/m2. Dle údajů výrobce je poměr točivého momentu, rozměru a hmotnosti bezpečnostních spojek SL v současné době na trhu jedinečný. Momentálně nejsou na světovém trhu žádné podobné spojky, které by garantovaly tuto hustotu výkonu. Série bezpečnostních spojek SL  zahrnuje 4 provedení. Točivé momenty lze bezpečně omezit od 5 Nm až do 700 Nm.
 
Zvýšení točivého momentu díky nově vyvinutým talířovým pružinám
Kromě výběru nových materiálů přispěla ke snížení hmotnosti také komprese jednotlivých součástek - bez vlivu na pevnost, životnost nebo přesnost. Série bezpečnostních spojek SL může používat stejné doby cyklů a 10 000 nebo více vypnutí stejně jako standardní bezpečnostní spojky řady SK od R+W. Použitím nových speciálně pro R+W vyvinutých talířových pružin v kombinaci s kuličkovou aretací se točivý moment zvyšuje ve srovnání se standardními bezpečnostními spojkami až o 40 %. Čtyři řady (série 30 / 60 / 150 / 300) jsou k dispozici v různých verzích. Každý konstruktér si tak může dle potřeby konkrétní aplikace vybrat odpovídající bezpečnostní spojku pro přímé a nepřímé pohony.
 
Bezpečnostní spojky pro nepřímé pohonyBezpečnostní spojky SL
Nepřímé pohony jsou charakterizovány tím, že celá pohonná jednotka neleží v jedné rovině, ovšem osy vstupu a výstupu pohonu jsou paralelní. Točivý moment se přenáší pomocí řemene, ozubených kol nebo řetězů. U nepřímých pohonů není nutné použít spojky nebo jiné spojovací prvky ke kompenzaci posunu hřídelí, ale k omezení točivého momentu v případě přetížení. Aby byla tato funkce spolehlivě plněna, hraje podstatnou roli přesné nastavení napnutí řemene nebo řetězu, poloha ve vztahu k šířce řemene nebo řetězu a vysoká přesnost polohování na vstupní a výstupní straně. Pro tyto aplikace vyvinula společnost R+W série SLN a SLP. Dvě vestavěná ložiska kompenzují v případě přetížení pnutí řemene či řetězu.
 
U přímých pohonů spojky kompenzují vyosení
Pro přímé pohony je typické, že se vstupní a výstupní hřídel nachází v jedné rovině. V závislosti na konstrukci a specifikaci je vstupní a výstupní hřídel v jedné ose. Při určování vhodné bezpečnostní spojky pro tento typ pohonu je třeba dbát na vypínací točivý moment, torzní tuhost a vyrovnání vyosení mezi vstupní a výstupní hřídelí. Vyosení mezi vstupní a výstupní stranou se vyskytují téměř ve všech aplikacích. Příčinou jsou jednak rozměrové tolerance použitých dílů, ale i vliv vnějších vlivů působících na pohon jako teplota nebo počasí. Tato vyosení jsou kompenzována spojkou. Série SL2 (vlnovcové) a SLE (s elastomerovou hvězdicí) omezují točivý moment absolutně bez vůle. Rozpojení při přetížení proběhne rychleji než za 10 ms.


Více o bezpečnostních spojkách SL
 
   
NOVINKY

11.3.2025

MOSAIC M1S COM

Bezpečnostní programovatelná jednotka se 4 integrovanými průmyslovými sítěmi.

více

4.3.2025

Frekvenční měnič GA500

Frekvenční měnič pro řízení různých typů motorů.

více

25.2.2025

Dotykový displej IDEC HG1J

Prohlédněte si ceník dotykového displeje HG1J.

více

19.2.2025

Nový dotykový ovládací panel LCF02 QTouch

Nový designový termostat pro regulaci teploty, vhodný k individuálnímu řízení teploty v komerčních a rezidenčních budovách.

více